Halt

Idag var det superhalt i Borås. Tydligen. Eleverna kunde inte ta sig till skolan för bussarna gick inte. Nere vid Stora torget (eller var det var) stod bussar fast och kom ingenstans.

Jag märkte inte nåt på mina nästan 6 mil till jobbet... Vet inte om det säger mest om mig eller om busschaufförerna. Det lustiga (?) var att en buss som det stod "Ej i trafik" på stannade och plockade upp ett gäng elever som var på väg till fots. Bussigt.

Hur som helst var det väldigt tomt i klassrummen. Vi gjorde om schemat så alla tre klasserna slogs ihop till en klass. Det innebar att jag fick lite färre lektioner. Men gjorde jag nåt nyttigt då? Nä, inte en chans.

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej! Ja det var jätteskoj att pappa följde med :) Tråkigt att din man inte vill följa med på sånt, det är ju så roligt! Kan du inte muta honom? hehe. Min sambo har följt med mig en gång och då tjatade jag nästan med honom :) Men det är ju mer vanligt att tjejer håller på med detta, det är lite synd. Sköt om dig. Kramar!

2008-11-26 @ 23:50:37
URL: http://lewisian.blogg.se/
Postat av: Fru Pusselbit

De elever som stannade hemma måste ha varit riktigt lyckliga! ;)

2008-11-27 @ 00:03:37
URL: http://pusselbitarna.blogspot.com
Postat av: helga

Tänk vad vädret ställt till det på sistone.



En bussig busschaufför ;)

2008-11-27 @ 22:04:42
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0