Tjolöholm

Blir så irriterad på mig själv. Igår hade jag en härligt slapp dag, inget på schemat än att köra yngsta dottern fram och tillbaka till Kba. Ändå förstör jag den för mig själv genom att tänka på vilken jobbig vecka jag har framför mig. Enda lediga kvällen är på tisdag, resten är körda, inklusive helgen. Men vad då då? Jag har ju själv sagt ja till allt och måndag och onsdag är det roliga saker som gäller. Så istället för att fokusera på det roliga jag har på gång denna vecka förstör jag allt genom att tänka på torsdagen.

Medan vi väntade på yngsta dotterns tåg igår var vi en sväng på Tjolöholms slott. Jag gillar det. Skulle kunna tänka mig att flytta dit. Helst då med en hel tjänstefolksstab, så klart. När jag var i tonåren ville jag jobba som guide där en sommar. Det glömdes bort. Men jag kan fortfarande rätt mycket av informationen. Under säkert 10-15 år tvingade jag dit mamma minst en gång per år på en guidad visning. Nu var det rätt många år sen jag var inne.

Kommentarer
Postat av: Christina

Torsdagen kommer att gå jättebra, vi är ju där och stöttar dig, så då är det ju inget att oroa sig för. Ska bli kul att träffa dig igen. Kram!

2008-05-12 @ 15:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0