Tillökning

En hel del runt mig och mitt liv har varit och är gravida nu i vår/sommar. Fd eleven fick, vilket jag skrivit tidigare, en dotter för snart en månad sen, E ska ha nu i juni, kollegan strax efter.

När jag åkte och hämtade yngsta dottern hos en kompis igår kväll åkte jag förbi vännen M. Hon och familjen satt på trappan och vinkade åt mig att komma in. De hade också fått tillökning, de hade varit och hämtat sin rottweilervalp. Så otroligt söt. Det första han gjorde när vi kom var att lägga sig på rygg och vänta på att vi skulle klappa på hans mage. Vem kunde låta bli att falla då? Inte äldsta dottern i alla fall som hade en rottisvalp på första plats på sin önskelista.

Stora rottweilern B var ännu lite avvaktande på den lille krabaten som helt plötsligt flyttat in men verkade inte ha något emot det egentligen. Valpen var större än jag väntat mig men hade ingen större kontroll på sin kropp. När han klättrade på trappan gick det inte riktigt att hålla koll på sina stora tassar. Han ramlade och snavade och höll på. Helt oemotståndlig.


Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Åh, bebisar *snusar*, så mysigt! Och valpar är bara sååå underbara, förstår att din dotter vill ha :) Jag har också provat en sån där madrass på ett studiebesök på ambulansen, det blir verkligen stenhårt. Ha så kul
nu då!!

2008-05-23 @ 08:59:37
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0