Lunch

Ibland, rätt sällan, får jag ett ryck och lagar massa mat som jag sen fryser in i små burkar som den goda husmor jag aldrig lär bli. Idag har jag gjort en jätteform med lasagne. Skulle tro att det blir en tjugo portioner eller nåt.

Det låter ju helt perfekt men grejen är att mina såna ryck kommer rätt sällan så nu får vi bara äta lasagne ett bra tag. För nån vecka sen gjorde jag en jättestor Korv stroganoff och fick äta det tre gånger på en vecka, ungefär. Kontentan är ju att jag nu får äta lasagne fram till sommarlovet ungefär.

Allra smartast hade ju varit att stå en dag och göra massa olika maträtter och varva med men vem har påstått att jag är smart?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, ja, jag är inte ens så huslig =( Du är ju jätteduktig som öht_gör_nåt ju *s*. Och ooops, här har jag sagt nåt dumt om hund :) *kryper tillbaks och skäms*

2008-05-01 @ 19:42:06
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag skulle göra som du,massa mat av samma maträt.
Ha det bra // Anna-Carin

2008-05-02 @ 08:53:39
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Anna

Välkommen i min lilla klubb! precis så gör jag också, men för min del innebär det att jag äter samma mat till lunch och middag tills den är slut. Sen slarvar jag i en vecka, och sen påt igen, ofta samma rätt. Hur kul e det?

2008-05-02 @ 11:45:45
URL: http://aherwe.spaces.live.com
Postat av: madde

Ja du, du kan sälja dem till mig.Så jag slipper laga mat, och sånt där =)

2008-05-02 @ 13:38:04
Postat av: Dikesgrisen

Tanken var i alla fall sund och bra även om din lunch och middag kommer att vara en aning enkelspårig (men god hoppsas jag)!!!
Du var mycket duktig som lagade mat så det räckte och blev över!
Jag gillar att laga mat men familjen, eller delar av den, är så vansinnigt kräsna, och då tappar man sugen lite...

Hej...

2008-05-02 @ 21:59:23
URL: http://dikesgrisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0