Fortsatt firande.

När jag fyllde fick jag ett kort från kollegorna i arbetslaget där det stod att jag skulle med dom nånstans den 14 maj, alltså igår. Jag fick inte veta vart, bara att jag skulle ha skogsmulle-kläder på mig. Skogsmulle? Springer inte han omkring i en klänningsliknade sak, näbbskor och en lustig hatt? Det är ju inget jag har hemma så jag beslöt mig för att chansa på att jeans och gummiskor skulle duga. Det gjorde det.

Hela veckan har jag fått lite pikar från kollegorna om att jag inte visste vad som väntade. Speciellt då B och P. De sa att det var de som hade planerat allt och frågade om jag inte blev lugnare av det. Jo tjena! Fast visst litar jag på dom, det gör jag.

Vi åkte i alla fall iväg efter jobbet och jag kördes ut i skogen. Där kom vi till ett ställe som hette Abborrasjön där vi skulle ha femkamp. Pilbåge, yxkast, balansbana, luftgevär och skogsbowling. Det var jättekul.

Efter att vi hade grillat så var det dags för linbana över sjön. Banan var över 200 meter lång och det var väl okej. Det som var värst var att klättra upp i ett rangligt torn och stå 10 meter över marken i nerförsbacke så det själva verket var ännu längre ner ditåt vi skulle. På med ett litet sele och iväg. Det var kul. Riktigt kul. När jag gick på taket i tornet och klev ut i ingenting var det en riktigt häftig känsla.

Mina kollegor är verkligen bäst.


Kommentarer
Postat av: helga

Vad kul det låter!!!

2008-05-15 @ 08:33:10
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carins: kafferep

Oj oj oj...vilken skojig dag du fick.
Ha det bra//Anna-Carin

2008-05-15 @ 15:02:55
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Rospiggen

Mm, sådan far sådan dotter vet du. Arv, miljö eller bara präglad? ;) Kul att läsa om dina underbara arbetskamrater, ni verkar vara ett glatt och trivsamt gäng!

2008-05-15 @ 17:07:47
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Pia

Vad kul !!

2008-05-16 @ 07:09:47
URL: http://piakallman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0