Betygshets

Så här i de skälvande slutminuterna av terminen är det alltid totalkaos. Eftersom jag arbetar på IV är det lite speciellt. De som har betyg sitter rätt lugnt, de som vet att de inte når ända fram i år tar det också rätt lugnt, men resten!

Idag klarade en av mina elever det sista så att han blev klar för godkänd. Jag blev nog lyckligare än vad han blev tror jag. Jag blev så glad att jag, utan att tänka mig för, klappade honom på huvudet. Klappa på huvudet? Det hade väl varit rätt okej på ett barn men på en 17-18-årig grabb? Som dessutom är längre än vad jag är. Jag tror dock inte att han reagerade så mycket. Jag tror att dom är rätt härdade.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carins: kafferep

En klapp på huvudet,lät kul på en grabb som är närmare 1,80 lång :-
Min son får förmodligen gå på IV,det ser inte bättre ut i allafall.
Ha det gott /Anna-Carin

2008-05-12 @ 20:43:48
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Rospiggen

Han blev nog jätteglad tror jag! Ja, pappa är helt sanslös, kommer nog att skriva mer om honom för det tar aldrig slut :)

2008-05-12 @ 21:46:43
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: madde...

haha, så fint.. =)
Förstååår att det är stressigt nu...
men det är vl tur ändå, att du redan gett vissa utav dina gamla elever betyg redan förra året? ;)

2008-05-14 @ 21:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0