Men alltså...

Eftersom jag hört att jag är lite otydlig vill jag bara förtydliga vad jag egentligen menar med alla dessa diagnoser eleverna "har", vilket jag har försökt att få fram utan att lyckas nåt vidare bra.

Självklart finns det människor som behöver en diagnos, som har vissa problem, det säger jag ingenting om. Men det jag reagerar på är att så fort nån inte riktigt passar in i skolans, ibland rätt trånga, mall så måste det vara nåt fel på personen. Det kan inte vara så att skolan är för enkelspårig och fyrkantig?

Och då när man börjar rota och leta, då är det klart man hittar nåt. Bara man gräver riktigt djupt. Jag är helt säker på att man kan hitta nåt på mig och dig och alla andra också. Om man bara ger sig fan på det.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Det är så sant som du skriver.
Om jag jobbat! jo du,både på bloggen och på jobbet :-)
Jag har just ingen ledighet de närmaste 2 veckorna,det känns ruskigt jobbigt att veta.

Kraaaaaaaaam på dig Anna-Carin

2008-03-03 @ 21:44:42
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Madde

Så jävla sant.
Grymt tråkigt bara att det ska behöva vara så...
Vad får jag för diagnos då ? ;)

2008-03-08 @ 17:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0