Kultkalas

Var som sagt och tittade på äldsta dotterns strålande föreställning i måndags och igår drog hon med mig till treornas avgångsprojektarbete, en pjäs som heter Bredäng. Den var ok, inte jättebra, men ok. Vissa skådisar var mycket bra, dock.

En höjdpunkt var dock när musikskolan hade uppträdande innan föreställningen. Ett killband med fem st sjuor körde lite rocklåtar och jösses vad bra de var. Sångaren, som enligt dottern såg ut som en liten plockepinn-pinne, ställde sig vid micen och började sjunga. Jag fattar inte var den rösten kom ifrån. Jättebra.

Idag ska dottern med klassen och titta på en föreställning i Borås. Trots att min favorit Ulf Dohlsten är med fick jag inte följa med. Sorgligt. Men hämta vid skolan efteråt, det får vi förstås...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0