Hemma igen

Så var påskens resa till Enköping över. Det var precis som vanligt, hände inget förutom att mamma för första gången hade lite vin med sig upp så man kunde få ett glas. Där uppe dricker de ju inget fast M tog ett glas efter att ha blivit bjuden. Inte så att han gillade det men det gick ner i alla fall.

Annars spelade vi Yatsy (hur trist blir inte det efter tio gånger?) och kort, främst Maja. Det var rätt kul. Det brukade vi spela när jag var liten, hade glömt hur man gjorde.

Hem körde vi i snö. Rätt mycket snö. Moddigt och eländigt de första tio-femton milen sen lugnade det ner sig tills vi kom till Borås, då var det dags igen. Men hem kom vi. Nu sitter jag här med en av polkagrisarna som jag försökte lägga in mobilbild på utan att lyckas. Ska nog klara det med nångång.

Tänk, nu är det snart mässa. Så mycket jobb och snart är det över. Tack gode gud att jag har haft M.

Kommentarer
Postat av: helga

Ibland är det skönt att bara umgås och spela spel... skönt att resan gick bra!

2008-03-25 @ 11:16:13
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Vi brukar spela UNO,det är skoj.
Ha det bra/Anna-Carin

2008-03-25 @ 19:16:13
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0