ADHD igen

ADHD-diskussionen går vidare på jobbet. Igår berättades det om att ett av symptomen är dåligt tidsminne. Ett exempel som togs upp var: "Om man frågar en som man misstänker har ADHD vad han/hon gjorde i söndags så kan det ta mycket lång tid innan personen kommer på det".

Under utläggningen satt jag och funderade på vad jag gjorde i söndags.... det tog tid att komma på det. Och jag hade dessutom fel, fick jag reda på när jag pratade med äldsta dottern. Det var inte nu i söndags vi var på bio, det var söndagen innan dess.

Så, okej, igen. Man får det man letar efter. Det jag kallar ointresse eller demens light, ger andra diagnos på.


Måste allt vara så fyrkantigt? Man måste ju få vara olika.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0