Hemma igen

Så var denna vecka slut och vi är hemma och tillbaka i vardagen igen.

Plus under veckan:
* Vädret. Så skönt att få lite riktig värme. Jag tror inte att vi hade under 30 grader nån dag.
* All inclusive. Att få frukost, lunch och middag serverad har varit skönt men det som var den riktiga fördelen var ju att det bara var att gå och hämta dricka i baren när man ville ha. Barnen har druckit cola för en hel livstid nu.
* Folket. Mycket trevligt folk har vi träffat. Både inhemsk och turister. Kyparna har hårda dagar att "skoja" med barn och ungdomar genom att lägga is innanför tröjorna på dom samt hålla alla på gott humör och mycket mer.
* Familjen. Att sitta och äta ihop, spela lite kort och ha det kul ihop. Det inträffar inte så mycket hemma i vardagen när allt skjutsande, jobb och annat kommer emellan.

Minus under veckan:
* (Skulle kunna säga att det var för varmt på nätterna, över 30 grader och helt stilla, men man får ju inte klaga på varmt väder så jag gör inte det).
* Sängarna. Jösses. De första dagarna låg jag på en säng som var stenhård och fick så klart ont i ryggen. De sista nätterna låg jag i en av bäddsofforna som hade en stång på mitten längs med. Och då var den ändå mycket bättre.
* Maten. Helt ok men så tröttsamt efter en vecka. Typ samma varje dag. Nu åt vi där inte varje måltid men tillräckligt ofta.
* Folket. Turister som inte klarar att stå i kö utan måste tränga sig är rätt trist.

* Flygresan. Att åka hem sent på kvällen, sitta i ett jättetrångt flygplan och vara trött och grinig är ingen höjdare. Men nu är det gjort.



Jag vet inte om charter egentligen är min grej. En vecka är mer än nog. Helst vill jag hyra bil eller på nåt sätt komma runt och kolla lite. Det var det ovanligt lite den här resan. Kan bero på att vi styrdes rätt mycket av barnen, de var helnöjda med att ligga vid poolen och stranden.


Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Hur gamla är barnen och hur många har ni? Er katt lär bli lugnare och kommer inte att skvätta och markera så som han kanske gör nu. Hade vi haft 3 katter hade vi kunnat ta en till men nu är det ju stopp :/

2008-06-22 @ 21:51:32
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Mickis

Jag är superduper avundsjuk...

2008-06-23 @ 09:39:24
Postat av: Rospiggen

Aha, det förstår jag att hon blev!

2008-06-23 @ 10:53:55
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Rospiggen

s Nä, bara över dagen den här veckan. De hämtas vid 4. Ja suckar jag veeeet :)

2008-06-23 @ 12:02:31
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: helga

Nu ska vi snart iväg men vi har inte all-inclusive. Jag skulle nog ledsna på det även om jag kan se fördelarna. Hoppas du har en skön sommar!

2008-06-23 @ 17:28:58
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej och välkommen hem! på torsdag åker vi, fast till Mallorca.Jag bara älskar charter, fast det här att följa med på guidade turer med researrangörerna har aldrig varit min grej.Klart mycket bättre att få fixa själv och mycket billigare.

Ha det bra //Anna-Carin

2008-06-23 @ 18:48:15
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0