Förbjuda saker?

Jag brukar inte förbjuda mina barn att göra vissa saker. Vill de åka till kompisar så får dom det. Vill dom åka in till stan eller Liseberg så får dom det. I alla fall 19 gånger av 20.

Idag kom äldsta dottern hem och berättade att hennes kompisar ville åka iväg ikväll. Det ville inte dottern. Kompisarna har försökt att övertala henne via telefon och efter sista samtalet kom hon lätt frustrerad ut till mig och frågade om jag inte kunde förbjuda henne att åka iväg. Visst, det kunde jag väl göra för att underlätta för henne om hon vill det. Men nu har hon börjat fråga varför hon inte får åka (hallå eller?) så jag får sitta och komma på argument som jag inte har för att hon ska få stanna hemma. Livet i vår familj i ett litet nötskal. Men det är väl utvecklande för mina argumentationskunskaper, antar jag.


Kommentarer
Postat av: M.

Säg till henne att hon har massor att göra inför midsommarfirandet!!!

Tjingeling från Kina.

2008-06-13 @ 17:25:40
Postat av: Rospiggen

Öh? Hon ber om att inte få åka med? s

2008-06-15 @ 00:23:01
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0