Folkhögskoledagar

Dags igen. Inför varje sommarlov slutar vi med ett par dagar på en folkhögskola. Det kommer föreläsare, vi utvärderar året som gått och har det trevligt ihop. I år antar jag att ingen har missat att Sverige spelar sin första match just idag och är det nåt som de flesta av mina kollegor lever för så är det fotboll. Igår satt dom och pratade om storbildsskärm och hur vi kunde ordna att vi fick nåt att äta i halvlek. Det pratades inte speciellt mycket om varken föreläsare eller utvärderingar. Det är inte så svårt att se vad som är viktigast för dom.

Också som vanligt sitter jag här med blandade känslor. Att få sommarlov är ju kanonskönt. Verkligen. Men samtidigt vet jag att jag kommer att få lite separationsångest över att inte träffa några av dom på så lång tid. För att inte prata om C som inte ska jobba nästa läsår. Henne träffar jag ju inte förrän jag åker upp till hennes nya stad på höstlovet.


Kommentarer
Postat av: Anna-Carins: kafferep

Härligt med lång ledighet,jag kan förstå att du kommer att sakna en del av dina elever.Lärare också för den delen..

Ha det så bra //Anna-Carin

2008-06-10 @ 09:55:46
URL: http://www.anna-carin-fibromy.blogspot.com
Postat av: Rospiggen

Denna fotboll! Trist att du inte har C längre men ni får försöka träffas så ofta som möjligt iaf.

2008-06-10 @ 12:51:26
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0