Ljudböcker

Att inte behöva åka 12 mil om dagen för att komma till och från jobbet varje dag är så klart underbart (i och för sig kör jag barn hela dagarna nu) men en liten yttepytteliten nackdel finns. Jag lyssnar gärna på ljudböcker när jag kör och nu blir det inte så mycket lyssnat. Barnen skriker högt när jag försöker smyga på en bok i bilen.

Just nu lyssnar jag på Mark Levengoods "Sucka mitt hjärta med brist dock ej" och det är en underbar bok. Bäst är just att det är en ljudbok så jag får höra honom läsa texterna själv. Det är massa korta kåseriliknande texter vilket gör att man kan lyssna korta pass åt gången. Den är full av tankvärda anekdoter och han är riktigt rolig. Rekommenderas. 

Innan Levengood lyssnade jag på Sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Den var inte alls så dålig som de flesta recensenter skrev, den var kanske inget mästerverk men helt okej tidsfördriv bakom ratten. Katarina Ewerlöf läser med den äran. Men snälla Läckberg. Vad var det för slut? Tror du att du måste lämna en så solklar cliffhanger för att få folket att köpa nästa bok också? Där tappade du ännu lite mer trovärdighet hos mig.

Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Jag har inte läst något av Läckberg men maken har, jag ska fråga honom om han tycker samma som du. Han Solo var ju ett jättefränt namn och Hans-Olof också =)

2008-07-23 @ 17:19:06
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0