Kent

Okej, jag ger upp. Jag har försökt, jag har verkligen det. När jag började jobba på skolan för nu snart åtta år sen (tror jag) började en av mina elever tycka att jag skulle börja lyssna på Kent som, enligt honom, nog var det bästa bandet i Sverige om inte till och med i världshistorien. Han försöker för övrigt fortfarande att övertala mig.

Sen dess har Kent förföljt mig lite lagom så där men jag har inte riktigt fallit. Jag kan tycka att Utan dina andetag är rätt okej men undrar samtidigt om hur mycket bättre den hade varit med Winnerbäck.

När äldsta dottern kom hem från Arvikafestivalen hade hon blivit ordentligt Kentbiten. Hon lyssnar på dom dygnet runt, vilket är helt okej så länge hon är i sitt rum, oftast har hon dock cd-n på högsta i köket och är själv nån helt annanstans.

Nu när vi övningskör så vill hon bara köra med Kentmusik och jag klarar inte mer. Jag håller sakta och säkert på att tappa det lilla förnuft jag tidigare hade. Idag när vi varit ute och kört en tio mil ungefär brast det. Jag bröt ihop och bönade och bad, skrek och grät, om en Kentfri zoon. Det gick hon med på. Ett tag i alla fall. Jag vete katten om jag vågar mig ut med henne igen idag som vi planerat.

Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Haha, och här är det Hammerfall för sonen och melodifestivalskivan för dottern som gäller när vi åker bil - ena skivan ena vägen och så tvärtom s

Ja, det är semestertider men ändå, jag vill ju kunna sitta mer vid datorn än vad jag hinner nu när jag dessutom sommarjobbar.

2008-07-23 @ 17:17:26
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: helga fnissar

Du är bara för rolig!! Jag har många sorters zoner jag skulle vilja ha med två tonåringar i huset eller för all del i den minimala stugan på landet :)

2008-07-24 @ 13:37:27
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Covermum

Det där känner jag igen. Jg har en blogg färdigskriven om det där till en kreativitetslös dag. Min svägerska har nämligen samma problem och hävdar att hon dessutom blir depressiv av Kent.

2008-07-29 @ 12:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0