IKEA

Efter att ha traskat flera varv runt stan med J träffade yngsta dottern och jag maken på IKEA. Han skulle komma med släpkärran så vi kunde köpa bäddsoffan jag varit sugen på under flera års tid. För att han inte skulle åka med kärran i onödan kollade dottern och jag så att den verkligen fanns. Den låg på självplocket och för att vara helt säkra på att inte alla andra helt plötsligt skulle börja köpa bäddsoffan Hemnes och den skulle ta slut, skulle vi böka upp den på en vagn själva. Det måste varit en syn för gudarna. Den vägde 96 kg och som alla vet så rullar IKEA-vagnarna så lätt ,så lätt. Vi kämpade och slet, vagnen gled, paketen vägrade flytta på sig, folk gick förbi och tittade men var det nån som erbjöd sig att hjälpa till? Nej, så klart inte. Till slut lyckades vi i alla fall.

Eftersom jag hade rejält ont i den opererade foten redan efter stadspromenerandet ramlade vi nu ihop på fiket och väntade på att maken skulle komma. Han fick muta med mat innan vi gick med på att resa oss igen.

Nu står soffan på plats i stugan. Snart är det helt klart där så folk som stannar över kan klara sig rätt bra själva, om de vill.

Kommentarer
Postat av: covermum

Ni får snart göra bokningslistor på lillstugan ju!

2008-07-20 @ 01:30:00
Postat av: helga

Pu och pust vad det där lät kämpigt! Skönt att soffan kom på plats till slut ;)

2008-07-20 @ 11:28:20
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Rospiggen

Mäh, varför inte hjälpa till? Det hade jag gjort. De där Hemnes-sofforna är sååååå fina!

2008-07-23 @ 17:26:37
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0