Fortsatta hundproblem

Jag skrev för några veckor sen om grannens hundar som står och skäller på dagarna. Ibland från 6 på morgonen och mestadelen av dagen.

Jag pratade med grannen och hon var helt införstådd i att det inte gick att ha det så och lovade att köpa citronhalsband eller nåt liknande för att få tyst på dom. Därför blev jag så förvånad över att hundarna stod och skällde till kl ett i natt. Och ännu mer förvånad blev jag av hennes påhopp på mig när jag frågade hur det gick med halsbanden. Att det var svårt att sova hade hon ingen som helst förståelse för. Hon tyckte att jag fick skylla mig själv som bosatt mig på landet. (Att jag bott här 10 är längre än hon har nog inget som helst med saken att göra.

Min fråga om hon kunde flytta hundarna längre upp mot sig själv fick inte heller nån positiv respons. Hon verkar inte förstå att hundgården som ligger 60 meter från vårt sovrum kan störa oss när den inte stör henne, hon som har sitt hus på andra sidan stallet och sovrummet på baksidan huset...

Jag fattar bara inte hur det gick så snett. Vad hände? Från att ha en normal konversation till att starta ett smärre krig. Men får jag inte sova så blir jag galen. Och då blir det krig. På allvar.

Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Jag förstår dig och du har rätten på din sida. Hon kommer att bli tvungen att ordna detta. Hoppas du inte hamnar i "Grannfejden" bara :(

Citronhalsband? Aldrig hört talas om.

2008-07-05 @ 21:44:43
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0