Snö

image13Det föll lite snö i natt och äldsta dottern begav sig genast ut. Hon älskar att skotta snö, det har hon gjort sen hon var så stor att hon orkade med snöskyffeln. Eftersom jag själv inte är nån snöälskare tackar jag och bugar.

Hon släpade också med sig en högljutt protesterande lillasyster ut för att bygga snögubbe. Jag hoppas att de har blivit inpirerade av Kalle i Kalle och Hobbe och att det inte säger något om deras undermedvetna upplevelser av sin barndom, i så fall kan jag räkna med dyra psykologräkningar. Ett av resultaten följer nedan.
image12

image14image15

Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Fin snögubbe,men den stakaren blöder ju.
Ska han/hon inte få något bandage!?
Kalle och Hobbe är mina favoriter,goare 6 åring finns inte,busig är han ju också på ett härligt sätt.Jag skulle för allt i världen inte vilja ha ett barn som honom,men det är kul att läsa om honom och hans bravader.Kan se hans mor och far i skrivande stund och jag kan inte låta bli att le.
Kram/ Anna-Carin

2008-01-07 @ 14:27:16
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Kjelle

Visste ni att Kalle o Hobbes författare har flytt civilisationen? Jag läste det i GP för nåt år sen, det är bara gamla repriser sen nåra år tillbax dom kör.
Kalle är hans tankar från sin egen barndom, å visst är han underbar:-) Men författaren är nog lite djupare än man kan tro? -Om nu detta är sant förståss, minns inte hur länge sen jag läste det, och är inte heller helsäker på att det var GP ens, får se om jag orkar söka i deras arkiv till helgen.

Hare bra, hälsningar Kjelle

2008-01-11 @ 14:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0