Okända folksjukdomar

Jag läste i en av kvällstidningarna att nästäpphet är den nya okända folksjukdomen. Jag tycker att jag kan andas helt okej men självklart vet tidningen bäst. Det kändes jobbigt, jag har ju precis accepterat en massa andra okända folk/kvinnosjukdomarna som jag kan ha utan att vara medveten om det. Men när jag känner efter, visst har jag en liten släng av depression och sömnproblem för trött, ja det är jag ju. Det måste bero på en hormonrubbning i sköldkörteln.


Inte nog med det här, ensamhet håller också på att breda ut sig som folksjukdom, men som tur är botas den enkelt med en kram. Så gå nu ut och krama alla på stan som ser lite ensamma ut. Fast om du ser nån som har social fobi, vilket också en folksjukdom, kanske du ska låta bli. Inte kan du skicka ett sms till dom heller, då riskerar du att ditt sms-tumtillstånd förvärras.


Jag funderar också på om jag redan nu ska passa på att sätta mig i kö för en höftoperation. Höftartros blir vanligare och vanligare i yngre åldrar, precis som åldersdiabetes.


Jag har också läst om den okända kroniska njursjukdomen och tandlossning på grund av stress. För att inte tala om panikångest, spänningshuvudvärk, utbrändhet, epilepsi, högt blodtryck, överkänslig tarm, herpes, fetma, halsbränna som kan orsaka strupcancer, KOL, njursvikt, fotsvamp, tinnitus och vitaminbrist inom hela alfabetets register. Det känns så skönt att vi har kvällstidningarna som kan tala om sådant här för oss. För självklart måste dessa okända sjukdomar vara okända för dom som har dom också?


Det är tur att jag inte är lagd åt det hypokondriska hållet.



Kommentarer
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hur kan sjukdomarna vara okända när var och varannan människa kan läsa om dem i tidningen,då är de väl inte längre okända,,eller!?

Ha det bra / Anna-Carin

2008-01-16 @ 14:24:37
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: helga

Det är lätt att bli lätt nojig nu för tiden med alla rtiklar om sjukdom och elände...

2008-01-17 @ 11:41:11
URL: http://www.helga1.bloggagratis
Postat av: Madde

Hmm...
Fick ju nästan ont i magen av att läsa det här.
Men det beror inte på något annat än att jag fick skratta mig igenom det :) Nästan det roligaste jag läst på länge... Även om det är sant... Ha Ha Ha

2008-01-17 @ 13:59:13
Postat av: Tex-Mex

Å vem bryr sig om vad kvällspressen skriver??? Nä tacka vet jag GP:-)

2008-01-17 @ 15:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0