Avgiftning

Läste nånstans att det var nyttigt att göra en detox lite då och då så då tänkte jag inte vara sämre. Jag tänkte i alla fall göra en liten miniavgiftning vad det gäller kaffe och alkohol, båda saker har nyttjats lite mer än normalt under lovet.

Då kan man ju ge sig på att idag var vi bjudna på fika hos en kompis, inte så lätt att sitta och säga "jag tar gärna lite saft istället" och i morgon ska vi på middag hos en grannfamilj. Jag har nu redan (tredje dagen) gett mig själv dispens. Jag tog en halv kopp kaffe hos fikakompisen och kommer att ta ett glas vin/öl till maten i morgon.

Somliga idéer är dömda att misslyckas.

Kommentarer
Postat av: Helga

Det är ju ändå bra - du tar mindre än vanligt. Jag har ju godislöfte nu. Endast lördagsgodis är tillåtet. Det fungerar bra, men jag gjorde undantag över jul... Kaffe o vin klarar jag nog inte lika bra!

2008-01-07 @ 18:28:52
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0