Ljud

Maken tycker att det är konstigt att jag aldrig har på radion eller nån musik hemma, men hallå? Först jobbar jag på en skola där ljudvolymen kan bli mycket hög, sen när jag kommer hem brukar jag hamna mellan ena dotterns musikalmusik (samma låt om och om och om och om igen) på hög, hög volym och andra dotterns spelande på en otroligt ostämd gitarr. Har jag riktig otur har jag även makens P4-kanal (värst är radiosporten och Dagens eko kvart i fem)  från ett tredje håll också. Det är då jag är så tacksam att jag bor i skogen. Tystnad. Inte alls dumt.

Kommentarer
Postat av: helga

Tystnad är skönt när man jobbar i bullrig miljö...

Provet för sonen verkar ha gått OK, men det är svårt att avgöra när en tonåring svarar - vi får se när resultatet kommer...

2008-02-05 @ 21:54:05
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Lillepip

Det kan jag förstå!!Må gott Pip

2008-02-06 @ 11:27:39
URL: http://lillepip.blogg.se
Postat av: Madde.

Gah. Men va fasen, stäm gitarren då!
Du kan väl strängarnas namn ?
En ball groda dansar aldrig ensam.
Räknat nedifrån. Stäm översta strängen till ett starkt E, sedan kommer resten lätt som en plätt. bara du har en att gå efter ;) *ler*

2008-02-06 @ 15:18:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0