Dammsugning

Tyckte att det var lika så bra att ta ett varv med dammsugaren idag. Som de flesta vet så kan jag inte komma på nåt tråkigare. Det är nog det tristaste jag vet av alla så kallade hushållsarbeten.

Eftersom jag egentligen bara tänkte ta lite i köket satte jag inte på nån musik, det är annars ett måste. Helst nån svensk gammal låt som man kan yla med till. Hur som helst så blev det så att jag ändå tog hela huset när jag ändå var i gång och då var jag ju tvungen att sjunga själv.

Jag vet inte hur det går till när en låt kommer in i mitt huvud men när jag gick där och sjöng tänkte jag på en kommentar en av mina nätvänner skrev när jag, för några veckor sen, berättade att jag väckte barnen till Hopelessly devoted to you. Hon tyckte det var ett fruktansvärt val av musik. Jag kunde inte låta bli att fundera på vad hon skulle sagt om hon hade hört mig idag vid dammsugningen: Det lilla ljus jag har, det ska få lysa klart!

Kommentarer
Postat av: helga fnissar

Det där hade jag gärna sett live ;)

2008-02-07 @ 08:47:19
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag ska också ha musik när jag dammsuger,men dammsugaren överröstar musiken.Det är inte mycket jag hör av den.

Ha det bra // Anna-Carin

2008-02-08 @ 15:44:41
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: Madde

Ha ha ha :)
Du får gärna komma förbi med dammsugaren. Men lämna sången hemma ;)

2008-02-09 @ 00:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0