Spökjakt

När terminen börjar brukar vi åka iväg och göra nån "träffa varandra och prata lite skit innan allt drar igång-grej" med alla som arbetar på skolan. Idag hade jag ingen större lust. Jag tyckte att det var så mycket annat vi behövde göra och jag känner mig lite stressad över att inte få planera i lugn och ro. Hur som helst åkte vi till ett mysigt ställe vid en sjö där vi gick poängpromenad och åt lunch. Efter det åkte vi till Torpa stenhus för att få en guidad tur och en fika. Den guidade turen var jättebra. Damen som guidade var otroligt kunnig och berättade fängslande om saker som hänt i slottet.

Förra gången jag var på Torpa pratades det mer om spökena, det sades det inte så mycket om idag under den guidade turen, tyvärr. Sånt är ju alltid kul. Jag försökte få kollegan A att vi skulle stanna kvar och se vad som hände på natten men när guiden hörde det sa hon att flera har velat sova där men ingen har vågat stanna en hel natt. Sen berättade hon lite fler grejer om spöksaker som hänt medan hon väntade på att resten av kollegorna skulle komma ur slottet. Jättekul. Skulle vara kul att se vad om hände om man sov där en natt. Man behöver ju inte reta upp dom.

När vi åkte tillbaka till skolan berättade jag för kollegorna i bilen när äldsta dottern och jag sms-ade in och önskade en låt på fd Match. Eftersom vi inte kunde enas om Kent (dottern) eller Winnerbäck (jag) så lät vi programledaren välja. Han valde Kent... (hur han nu kunde tänka så fel). När jag gnällde över detta säger kollegan P att han alltid byter kanal när dom spelar Kent. Han klarar inte av att lyssna på dom. Tänk, han stiger i min aktining mer och mer för varje dag.



 


Kommentarer
Postat av: mammakero

Jag har varit på Torpa en gång. Huset ligger så vackert tycker jag. Lysande vitt i grönskan. När vi följde med på visningen så var det oxå mycket prat om spöken!

Jag har just fått veta att man kan avbeställa katalogen hos Eniro. Det ska gå via deras hemsida. För denna gång är det för sent men till nästa år slipper man katalogen! Jag tänkte att jag skulle göra det, för som du skrev, vem sitter och bläddrar i den? Allt finns ju att hitta på nätet!

2008-08-19 @ 19:08:01
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Rospiggen

Haha, ni har samma musiksmak alltså? Jag hade också velat höra mer om spökena och det är ju jättekul att ni gör en sån här grej, där alla kan träffas och mjukstarta innan det börjar på allvar =)

Jag bara väntar på alla nya böcker jag kan läsa när mörkret sänker sig ute.

2008-08-20 @ 12:18:47
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0