Samtalsdag

Nu de här första dagarna har vi även samtal med dom nya eleverna. Ämneslärarna har 15 min avsatt till varje elev, i dag var det 18 elever på min lista (samtalen fortsätter med de andra eleverna i morgon och på måndag).

Efter siste eleven gått började jag plocka ihop papper och hämtade vatten till en blomma som såg lite ledsen ut. När jag gick för att gå till lärarrummet mötte jag kollegan B som undrade vilken elev jag pratade med sist. Vid det laget snurrade alla elever och samtal så i huvudet att jag var tvungen att titta på pappret för att komma ihåg vem som lämnade mig tre minuter tidigare. Jag undrar hur bra de sista samtalen egentligen var och vad jag kommer ihåg.

Hur som helst tänker jag skylla på mängden samtal och tror inte ett dugg att det har med ålder att göra.

Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Nänänä, inte ålder inte s

2008-08-28 @ 23:26:43
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Rospiggen

Men eller hur? Det vore väl tvärtom bra om så många som möjligt slapp så mycket lån? Det ligger ju sedan en i fatet om man ska köpa bostad eller något annat.

2008-08-29 @ 08:22:15
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: lena

Ja!! Meditation är väldigt bra, förstår vad du menar med när det snurrar, känns som hela världen ska samtala med en vissa dar. När jag kommer hem rabblar jag hela unghögen innan jag träffar rätt hehe:)hoppas att det blir lungnare idag.

2008-08-29 @ 11:10:24
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Mickis

Nej åldern kan du ju inte skylla på... Vad bra med enskilda samtal... Ha en skön helg!

2008-08-29 @ 16:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0