Blomgren?

Så här innan eleverna börjat har vi planeringstid och kompetensutveckling. Den senare består av två halvdagar med föreläsningar.

När vi fick pappret på vilka som skulle föreläsa stod det att en Jan Blomgren skulle prata idag. Varken jag eller någon annan hade en aning om vem det var. Förklaringen kom när rektorn talade om att det blivit felskrivet. Det skulle stå Björklund... Nästan rätt. Jag är dock lite nyfiken på vem i skolvärlden som inte vet att utbildningsministern heter Jan Björklund och inte Blomgren. Eller om det bara var ett hjärnsläpp? Det kan ju också hända.

Nu efter föreläsningen är jag lite imponerad. Jag har aldrig tidigare varit med om nån föreläsare som har varit bra retoriker men dålig talare och det var han. Han var genomtänkt, visste precis vad han skulle säga och hur han skulle säga det för att övertyga oss om att hans tankar och idéer var rätt. Däremot pratade han trasigt. Tappade ord, talade i halva meningar osv.

Trots att jag tycker att hans resonemang inte håller utan haltar en del på vissa ställen så måste jag säga att jag ändå blev lite imponerad av hans resonemang. Inte totalt fel.


Kommentarer
Postat av: lena

Jag har varit på många föreläsningar,och vissa har gått bort direkt fattar ingenting?

2008-08-15 @ 17:34:24
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: lena

Vad kul att du har lagt till mig på blogg koll, jag följer dig med. Det är kul med resor men flyget en mardröm fast jag gör ju det, ha det så bra.

2008-08-15 @ 21:29:57
URL: http://lenahellstrom.blogg.se/
Postat av: Rospiggen

Att föreläsa är verkligen en konst. Näe, strömmen får ju inte gå, annars är det ok =)

2008-08-16 @ 16:31:23
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0