Boney M

Än var sommarens konserter inte slut för mig. Yngsta dottern med kompis ville åka in till Borås och gå på "Torsdagskväll". Nåt dom har i Borås varje torsdag under sommaren. Då är det lokala artister, talangjakt och senare på kvällen den "stora" artisten.

Igår var det Boney M som uppträdde. Eller som det stod i annonserna Boney M feat Liz Mitchell vilket ju blev lite konstigt eftersom Liz är den enda som är kvar från originaluppsättningen av Boney M.

Hur som helst så var det bland det hemskaste jag sett, sen jag såg Anki Bagger mima på en flyguppvisning för kanske20 år sedan och hon hade ändå vett på att skämmas.  Jag vet inte om man kan kalla det playback eller singback. De satte på en skiva och sen fyllde Liz Mitchell i lite här och där. Ibland tog hon doarollen och ibland sjöng hon i texterna. Den övriga tiden fyllde hon i med aaaa och oooo i falsett, typ Michael Jackson fast ett par tonarter högre upp.

Jag undrar hur det känns egentligen. Att vara så stora som Boney M var och sen nu få spela inför några entusiaster och fler ointresserade på stora torget i Borås. Det är som att Spice Girls skulle uppträda på Frölunda torg om 20-30 år eller så.




Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Det låter riktigt pinsamt faktiskt, trist.

2008-08-08 @ 19:26:02
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Rospiggen

Är det någon där, den boken har jag också läst och den gillade jag jättemycket!

2008-08-08 @ 21:58:52
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Karin

Urk... vilken tur att jag inte åkte dit. Var faktiskt i krokarna av en slump...

2008-08-09 @ 17:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0