Augustitomte

Vi var iväg på den årliga höstmarknaden/loppisen idag, äldsta dottern och jag. Det var nu några år sen vi var där men nu ville hon dit så det var bara att kliva upp tidigt och åka dit.

En strålande solig augustidag för några år sen när jag var där köpte jag en stor plasttomte som man kan sätta i trädgården med lampa i. Den är väl drygt 1 meter hög, rätt tjock och otymlig att gå att bära på. Den ville jag ha! Jag visste att både barn och make skulle tycka den var fruktansvärd men det hindrade inte mig. Jag köpte den och gick sedan och bar på den resten av dagen. Jag måste säga att det var ett jättebra sätt att prata med folk. Det var inte många av dom jag mötte som kunde låta bli att kommentera tomten som bars runt i strålande sol.


Idag köpte jag en tomte till med lampor i, marknaden sponseras av ett lokalt stort företag som sysslar med belysning och sånt, den här var inte mer än 30 cm hög kanske. Nu fick jag inga kommentarer alls. Så, ju större tomte man är/har desto fler kommentarer?

Kan för övrigt berätta att maken inte hoppade högt av glädje när jag meddelade den roliga nyheten om tomtetillskott i familjen. Han förstår inte alls min ljus- och julmani. Men han får glädja åt att vi inte fick cykeln och väggklockan som vi bjöd på på auktionen istället. Det hade ju varit han som skulle få laga dom.


Kommentarer
Postat av: Helén

Men det kan ju aldrig bli för många tomtar!! ;)

2008-08-23 @ 16:40:08
URL: http://vardagsliv.bloggagratis.se
Postat av: Rospiggen

Hehe, du köper grejer han får laga - det låter bra s. Jag är ingen tomtemänniska men det är bra att du kör på din linje och gör det du vill och struntar i vad andra kan tycka och säga :)

Precis, barn och gå, näääe, spring och full fart är det som gäller!

2008-08-23 @ 23:25:01
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: Mickis

'ler' Smaken är som baken.. Delad..;-) Tycker det låter sunt att du bejakar din kärlek t tomtar och ljus.. Bara 4mån kvar till Julafton;-)

2008-08-24 @ 10:06:58
Postat av: Rospiggen

Jamen jag menar det, kvartalets outfit kanske, då kanske jag har några nya kläder :P

2008-08-24 @ 10:33:21
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen
Postat av: helga

Jag är ingen tomtetyp heller. Gärna tomtar inne utan belysning. Tur att man kan tycka olika. Tomtar på loftet har jag ändå ibland;)

2008-08-24 @ 11:21:44
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0