Sketkärringar

Idag ringde tanten som har hand om uthyrningen av lokalen där vi hade mässan. Hon hade mage att klaga på städningen. Vi var nio personer som städade efter mässan och där var rent när vi gick. Det kan man däremot inte säga att det var när vi kom. Trasiga vinglas på bänken, disk, smulor och spindelnät. Till exempel.

Maken tände till ordentligt och ska åka ner och kolla i morgon. Jag ska ha föreläsning i Kungälv så jag slipper. Rätt skönt. Jag är egentligen rätt konflikträdd, tror jag. M-s make hänger också med som support och han har jobbat som städ (extra) i 30 år så han vet precis hur det skulle göras med specialgolv och annat.

Annars har jag mest tillbringat kvällen med att försöka få ordning på tangentbordet. Bokstaven M och mellanslagstangenten var lite sega. Nu när jag har skakat tangentbordet upp och ner och petat med tandpetare är det ännu värre. I alla fall bokstaven M. Måste ta i för kung och fosterland för att få till det. Ska jobba vidare med detta projekt en liten stund till, tror jag minsann.


Kommentarer
Postat av: helga

Vad trist särskilt med tanke på att det var dåligt städat redan innan...

2008-04-03 @ 08:20:59
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Hej! det kommer alltid att finnas människor som ska gnälla,även när det inte finns anledning för det.
Jag är nog också ganska konflikt rädd av mig.
Ha det gott!

2008-04-03 @ 15:44:43
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0