Sentimentalitet och 40 (igen)

Ska sluta tjata om min fyrtioårsdag men det är ju det som har varit aktuellt hela helgen. Så från nu och fram till festen som är inplanerad den 7 juni ska jag försöka byta ämne lite.

Tänkte bara avsluta med vad min målarlärare sa i torsdags när hon fick reda på att jag skulle fylla fyrtio på fredagen. Hon sa: Fyller du fyrtio? GRATTIS, nu börjar den bästa tiden i ditt liv. Och sen blir det bara bättre och bättre.
Det låter inte så illa, tycker jag. Livet here I come.

Satt och msn-pratade med en kompis och A frågade så om mitt firande. 

  Åsa säger:

det roligaste är ju som vanligt inte presenterna utan just att folk faktiskt kommer ihåg en. Det gladde mig otroligt mycket. Nu när jag är 40 kan jag väl få bli så där sentimental för såna saker?

  A säger:

och det var du inte innan eller?

  Åsa säger:

jo men nu kanske det är legalt?

Måste väl vara så? Nu måste jag definitivt få göra som jag vill.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Äntligen vuxen :)

2008-04-27 @ 21:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0