Pacifist? Jo, tjena.

Har alltid gått runt och lite självgott hävat mig vara pacifist, tror inte på våld. Men idag har det hänt saker så jag kan tänka mig att ompröva mitt beslut.

I morse fick jag höra en riktigt sjuk grej som hänt en runt mig och jag började så smått fundera på att slå ner nån.

Det fortsatte med att jag tror att jag blev blåst av en telefonförsäljare. Jag som alltid säger nej! Han var INTE ärlig utan lurade mig att säga nåt som jag inte alls ville säga. Väldigt driftig, det måste jag säga. Ska nog kriga mig ur den situtationen.

Men på vägen hem från skolan ringde yngsta dotterns lärare. Dottern och några andra tjejer har haft lite problem med några killar i skolan och idag hade en kille sprutat frätande vätska i hennes ansikte och i ett öga på en NO-laboration. Yngsta dottern tog det inte så allvarligt, det hände inget (tack gode gud!) men jag gick i taket. Enligt dottern så gjorde den här killen det med vilje men visste inte att det var frätande saker han hade i pipetten (tro fan han visste det, om han inte var döv under lärarens genomgång) och enligt läraren så var det en olyckshändelse. Hon påstår att dottern gick förbi honom när han viftade runt men enligt dottern stod hon still.

Nu sitter jag och inte vet vad jag ska göra. Dottern tycker att det ska vara som det är men jag känner mig mer och mer laddad för strid. Jag får avvakta lärarens samtal. Jag tyckte att hon verkade rätt vettig i telefon men eftersom hon uppenbarligen ljög mig rätt i ansiktet (typ, det var ju i telefonen) så vete katten om jag inte ska anfalla direkt.



Kommentarer
Postat av: helga

Jag skulle vara superarg och hugga!!! Skriv ett brev till killen i fråga och tala om vad som kunde ha hänt med dotterns syn så kanske han fattar bättre!

2008-04-17 @ 08:49:57
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Dikesgrisen

Så här skulle JAG ha gjort(jag är farlig att ha som fiende):
Be läraren om ett möte.
Se till att ALLA berörda parter är med
Be om redogörelse från ALLA
Troligen kommer historierna skilja sig åt...
Luta dig tillbaka i stolen, lägg armarna i kors över bröstet och säg:
Jag väntar tills NI varit med om samma händelse!

Därefter fråga varför i hela helvete(men med lugn röst och gärna med en antydan till ett leende) pojken "viftat" med en pipett?
Det gör man "typ" aldrig på en kemilektion...

Sen skulle jag fråga vad konsekvenserna blir?
Vad hade hänt om hon fått nedsatt syn?
Vad är skillnaden?
Enligt mig ska konsekvensen vara densamma eftersom gärningen var "uppsåt"

Ja, jäklar nu är jag ARG också!
Ska vi gå tillsammans? ;)
Jag är en lärares stora skräck att få förbannad!
(måste säga att jag är MYCKET bättre på att ge beröm än att "hugga")

Jag kan få en gråsten att säga att den var skyldig till atombomben i Hiroshima!!!

LYCKA TILL!!!

Hej...

2008-04-17 @ 18:54:53
URL: http://dikesgrisen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0