Myggor

Jag älskar den här tiden på året. Ljuset, blommorna, den första värmen, ja, nästan allt. Bara en sak som jag inte uppskattar helt fullt ut. Myggor!

Av nån mystisk anledning älskar mygg mig men de verkar ha rätt svårt att bestämma sig. Om det har kommit in en mygga på natten är det inte så att jag har ETT myggbett. Häromdagen vaknade jag med ett tiotal och jag är nästan helt säker på att det är samma mygga. Just nu sitter jag och håller på att bli tokig på ett bett på ovansidan foten. Maken brukar vakna utan ett enda litet bett.

Kanske ska jag inte klaga ändå. Mig gillar inga fästingar. Maken älskar dom däremot. På honom, yngsta dottern och katten plockar jag ett gäng fästingar varje sommar. Inga på äldsta dottern eller på mig.

Kommentarer
Postat av: helga

Ja just ja, myggor, knott och fästingar hade jag nästan glömt bort...

2008-04-28 @ 08:47:47
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0