Att fylla fyrtio.

Det var en kanondag igår. Jättekul. Skulle nästan kunna tänka mig att fylla 40 år varje år.

Hemma fick jag vacker sång och presenter på sängen. Den lilla flaggan var med, som den alltid är och den stora var hissad på flaggstången (nu är det risk att den får hänga till december).

När jag kom till jobbet hade kök och städ (stök och käk) satt upp lappar över hela skolan; en hemsk bild på mig och texten "Vår Åsa fyller 40 år idag. Hurra!". Det här innebar ju så klart att alla elever fick nys om det rätt snabbt, både mina och andra elever. Vart jag än gick följde mig ett grattis och/eller en liten sjungen Ja må hon leva-trudelelutt. En elev tyckte att jag skulle bjuda på tårta och det kanske jag borde ha gjort.

Uppe på arbetsrummet fanns där en frukostbricka med kaffe på termos, macka, kokt ägg, blommor och ljuslykta. Samt present från Kök och städ. De är så himla gulliga! Och tacksamt var det eftersom jag, som vanligt, fuskat med frukosten.

På jobbet har vi alltid fredagsfika efter ett rullande schema. Jag hade bytt till mig gårdagen för att köpa tårta och göra det lätt för mig. Men M tyckte att det var hemskt att jag skulle bjuda på fika, det borde han och de andra göra.

Väl hemma när jag satt på altanen med en liten kall öl ringde Fredrik Sandgren från radion. Döttrarna och maken hade var för sig mejlat och bett honom göra det. Yngsta dottern hade skrivit att det var vad jag önskade mig i födelsedagspresent (kan inte säga att hon ljög), maken hade hävdat att jag var hans största fan (undra vad stackars Fredrik tänkte egentligen). Eftersom han inte kunde fixa den musiken jag önskade som nr ett sjöng han lite istället och sen fick jag Winnerbäck. Mycket bra det med .

Släkten skulle komma vid femtiden men jag blev kidnappad av man och barn. Jag hade ingen aning om var vi skulle men vi åkte in till stan och åt på en turkisk restaurang, lite uppvärmning inför juni, och sen gick vi på musikal: Little shop of horror. Helt ok.

Eftersom vi även hade lite flyt hade inte lokalpuben hunnit stänga heller utan vi hann med ett avslut där. En mycket trevlig dag.

Under dagen ramlade hälsningar in via post, msn, sms, mejl och Facebook. Några av dom från folk som jag var helt övertygad om att de inte visste att jag fyllde år. A och D skickade en av de finaste blomsterbuketter jag nånsin sett, tror jag. ser nästan ut som en brudbukett. Ska se om jag kan lägga ut en bild på den sen.

Så, att fylla fyrtio var kul. Nu ska jag bara se hur det är att VARA fyrtio. (ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte så mycket).

Kommentarer
Postat av: helga

Kul att det blev så lyckat... jag har bara 3,5 år kvar till femtio - panik ;)

2008-04-26 @ 13:15:32
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0