Föräldramöte x 2

Var på föräldramöte på yngsta dotterns skola idag. Vad segt, vad bakåtsträvande, vad stelbent. Jösses. Ändå trivs dottern som fisken i vattnet, har träffat massa nya bra kompisar. Det är ju ändå det som är viktigast.
Jag bet mig i tungan halva mötet, hade lovat dottern att inte göra bort mig (läs henne). Men när de säger att de inte tror på bestraffningar och i andra ögonblicket hotar med kvarsittning och talar om att det då inte blir nån skolskjuts var det svårt att vara tyst. Lagbrott är ju allltid lagbrott. Det är deras förbannade plikt att se till att eleverna kommer hem. Om lärarna gör så att eleverna missar bussen, då får de köra dom hem.
Och sen när är inte kvarsittning en bestraffning? Och hur mycket stör det att elever har kepsar på sig i klassrummet egentligen.

Regler som finns där för reglernas skull gör mig lika galen som läxor för läxornas skull. Tur dock att det inte blev nån läxdiskussion. Då hade jag inte kunnat vara tyst trots allt.

I morgon har vi föräldramöte på vår skola. Hoppas det blir bättre. Skulle vara kul att höra vad föräldrarna tyckte, så där bakom kulisserna.

Kommentarer
Postat av: covermum

Jag känner igen det där...alltihop. Man blir så himla less till slut.

2007-09-05 @ 14:09:11
URL: http://covermum.bloggagratis.se
Postat av: Marika

Hahaha... klart det är svårt att vara tyst.. Får samma order av min dotter att inte göra bort mig (henne)... Vadåå jag som har så sunda värderingar & åsikter..*visslar*
Sen tillhör jag de trista föräldrarna som vill att barnen SKA ha läxor...!! Sonen gick genom mellanstadiet utan en enda läxa, inga prov (förutom de nationella) Det blev minst sagt KAOS på högstadiet... Han hade ingen aning om vad studieteknik var...:/ Det fick vi som föräldrar lära honom, med hjälp av svenskläraren... sjuan blev jobbig men sen lossnade det & han blev självgående..& gick ut med bra betyg i nian. *slutet gott allting gott*
Håller med om att kvarsittning självklart är en bestraffning.. vad skulle det annars vara..belöning? *ler stort* Lycka till på föräldramötet... kanske en diktafon i korridoren som kan spela in föräldranas kommentarer vore ngt??... Ha en härlig dag!!

2007-09-06 @ 09:23:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0