Ramadan

Igår på lunchen satt kollegan A och jag och åt ihop med två av våra muslimska elever. Vi kom att prata om fastan som de precis avslutat, även om de inte fastat precis hela månaden. Jag vet inte riktigt hur det gick till men nu har kollegan A och jag helt plötsligt lovat att vi ska köra en minivariant på en dag idag. Jag har ätit en snortidig frukost och nu inget, varken mat eller dryck, förrän på kvällen när solen gått ner (vi kör efter solen i Sverige eftersom vi inte riktigt vet tiderna).

Jag tycker synd om dom som ska jobba med mig i eftermiddag. Som tur är har jag inga lektioner då så eleverna blir inte lidande i alla fall.

Kommentarer
Postat av: helga

Jag har fastat en gång på riktigt, i ca 10 dagar. Jag har väl aldrig varit så pigg som då. Jag sov väl ca 5 timmar per natt bara och jag har väl aldrig lagat så mycket mat/bakat som då. Man blir lätt fixerad vid mat helt enkelt...

2007-10-18 @ 09:30:58
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: covermum

Den kära gamla fastan..det höll jag på med mycket i min gröna ungdom...minns på den gamla goda tiden när vi fastade tre veckor, varav de sista tio dagarna på bara vatten. Jag minns att jag såg flygande ostsmörgåsar vid något tillfälle. Men hög blir man, som vid en adrenalinkick. Å andra sidan vet jag nu att det är absolut inte det som jag behöver.
Så jag är lite skeptisk till din Ramadan!

2007-10-18 @ 11:22:30
URL: http://covermum.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0