Jobbet

Kom till jobbet idag och som deltidare innebär det ofta att det som elever gjort under mina "lediga" dagar ligger i högar på mitt skrivbord. Det är ju inte så att mina 60% innebär 60% förberedelser och efterarbete, nä, där ligger jag kvar på 100%.

Idag när jag kom till jobbet fick jag ett smärre utbrott. Massa nya högar. Veckans enda rättningstid (som ligger på torsdagar) blir återigen inställt på grund av nån sorts kompetensutveckling som jag egentligen skiter helt i just nu.

Vad gör jag  här? Kan jag inte bara få ägna mig åt mina elever och göra lektionerna så bra som möjligt för dom?

Kommentarer
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Hej! ju mindre tid man jobbar ju mer jobb har man.Man föväntas hinna med lika mycket som den som jobbar 100%.
Jag kan önska dig lycka till och hoppas att det ordnar sig för det. / Anna-Carin

2007-10-10 @ 16:44:34
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0