Filmkväll

Vi hade filmkväll igår. Det hela började när två av mina vänner insåg att äldsta dottern inte sett Youngblood. De hävdade med bestämdhet att jag höll på att förstöra hennes barndom och ville göra vad de kunde för att rätta till det här.

Eftersom vi har storbildskanon i stugan bestämde vi att vi skulle vara där. Alla tog med filmer de ville se och så körde vi en demokratisk röstning. När käre maken såg vilka filmer vi hade på förslag sa han att han var väldigt glad att han inte var tvungen att vara med.

Gårdagkvällens filmer blev: Youngblood (så klart, det var ju den som startade allt), Dirty Dancing och Dirty Dancing 2. Efter det var det ju bara att inse att vi inte är tonåringar längre (förutom äldsta dottern) så ingen orkade film nr 4 men vi har redan laddat för nästa gång. Och då SKA jag ha med nån Jhonny Depp-film.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carins:kafferep

Jag kan rekommendera en bra Johnny Depp film Sleepy Hollow.
Mvh Anna-Carin

2007-10-21 @ 13:37:49
URL: http://www.fibromy.blogg.se
Postat av: helga

Dottern sa precis härom dagen att hon inte sett Dirty dancing - vi får nog hyra den. Jag såg den i New York första gången och en äcklig gubbe satt och lekte med sig själv i salongen. Fy, vad rädda vi var när vi skulle tillbaka till hotellet.

2007-10-21 @ 19:18:15
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0