Att få sina fiskar varma.

Ytterligare elever och talesätt:

Jag träffade min syster i helgen och berättade en annan sak en elev sa häromveckan. Hon kom försent och gick då förbi min kollega i korridoren. Kollegan sa då på skoj att hon skulle få sina fiskar varma av mig. Eleven kommer in, ber om ursäkt att hon var sen och säger: Jag skulle visst få några varma fiskar?

Detta berättade jag för min syster samtidigt som yngsta dottern råkar fälla systersonen (8 år) så han ramlar och blir jättesur. Jag frågade då honom om han tyckte att jag skulle ge henne sina fiskar varma. Systersonen tittar på mig och säger: Nej, ge henne dom kalla.

Kommentarer
Postat av: helga fnissar

;) Ja, en del talesätt känner inte ungdomen till...

2007-11-20 @ 08:45:19
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Carin:s kafferep

Jag har aldrig hört det talsesättet tidigare.
Nytt för mig!
Ha det bra.

2007-11-20 @ 10:47:29
URL: http://www.fibromy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0