Namn

Var ute och gick idag, hade förhoppningen om att det skulle rensa huvudet lite, att det skulle ge min lite nya idéer. Men så blev icke fallet och därigenom sprack min helt ovetenskapliga tes att smarta tankar väcks vid promenad. Motion blev det iaf, alltid något.


Vi har bokat in en ny domän vilket gör att vi får nya mejladresser. Då börjar jag ju fundera på en sak så klart. Min kära mor och far. Visst har jag mycket att tacka dom för, men hur tänker man när man döper sin dotter till Åsa? Den frågan har varit med mig under delar av mitt liv men speciellt aktuellt blir det i den här datorvärlden. Hur kul är det att heta Asa? Har allvarligt under mitt liv funderat på att byta namn men kan inte hitta nåt jag vill ha. Det känns lite knepigt att ha ett namn man inte riktigt kan förknippas sig med.
Ett bra smeknamn hade ju funkat men hur lätt är det att komma på ett smeknamn på Åsa?
Om man tänker på några av namnen som jag blivit kallad under åren hittar jag inte heller nåt som fastnar direkt. Eller vad sägs om Skandal (från dåvarande efternamnet), Sassa (slog aldrig riktigt igenom), Såsen (nä, å där med), Åsa-Påsa (ännu värre, två å), Räkan (av eleverna). Kanske fler jag glömt?


I morgon ska jag till stan och träffa A-P, på tiden. Hon har förövrigt skrivit den bästa blogg jag nånsin läst: efterkatastrofen.blogg.se
Läs den, men fuska inte, börja från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0