Trött som ett stolpskott

Har haft en väldigt väldigt intensiv dag på jobbet idag. Inga pauser, inte ens lunch, den gick åt till att möblera om klassrummen. Igen. Om jag hade fått en krona för varje gång jag hade burit bänkar och stolar på skolan så hade jag nog haft en ... 30 spänn eller nåt.

Jag har dessutom skällt på kollegor. Det har nästan aldrig hänt. Jag är ingen trevlig person när jag är stressad.

Det var hur som helst jättekul att ha "riktiga" lektioner. På tiden. Kul att lära känna ettorna lite mer.

Och kul när bibliotikarien kom och sa att hon specialinköpt en bok till mig. Kommer inte ihåg vad den hette men den är iaf fortsättningen på Hjärtans Fröjd av Per Nilsson. Den läser jag för alla mina elever (således minst tre gånger per år och jag är nu inne på år sju). Jag bara älskar den. En av de bästa ungdomsböcker jag nånsin läst. Och google talade om att nr två heter The return of Hjärtans Fröjd. Bara den nu inte är dålig! Jag vågar knappt börja läsa.

Nu är jag iaf trött, var hos en kompis och snackade lite skit på vägen hem. Jag kom dit, satt vid köksbordet och såg på när hon lagade mat och passade upp på mig. Som tack för hjälpen satt jag och gäspade och fick väl inte ur mig ett vettigt ord.

Natti natti. I morgon är det fredag och jag får boken med mig hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0