kän dis blog gar

Har varit inne på lite olika kändisbloggar ikväll. Har inte haft så mycket att göra. De här kändisarnas sidorna jag var inne på, de skriver så illa. Särskrivningar, "höst shopping" och "på efter festen" och även felstavningar "Det har varigt". Är jag väligt pretto och yrkesskadad som ens tänker på det? Jag om nån borde väl ha förståelse för människors problem med skrivandet? Huvudsaken är väl att folk skriver? Men jag måste erkänna att jag är lite allergisk mot särskrivningar. Inte så lite heller.

Reagerade också på våra arbetsplaner på jobbet. Det fanns massor av skrivfel i dessa. Och det är ändå offentliga papper som representerar vår arbetsplats. Jösses.


Kommentarer
Postat av: helga

Hej Åsa! Kikar in hos dig. Du verkar ha en trevlig blogg som jag ska titta mer på när jag får mer tid. Jag har precis kommit hem från 5 dagars flygning och måste göra lite annat nu!! Tack för din kommentar - det är alltid kul att veta vilka som läser!!

2007-08-20 @ 13:24:08
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se
Postat av: covermum

Jag förstår problemet! Och det trots att jag kan tappa bokstäver och ord när jag själv skriver. Det finns liksom två olika typer av stavfel, slarv och de som inte kan, och man ser skillnaden ganska snabbt. Du har helt rätt i det där att det viktigaste är att man skriver, men jag är tyvärr som du...det är lätt att börja liksom kolla..

2007-08-20 @ 19:11:16
URL: http://covermum.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0