jobbfunderingar

Idag är det fredag och sen följakligen helg. Det innebär att nästa vardag är på måndag och då börjar jag jobba igen. Jobba, jag måste erkänna att jag har mycket kluvna tankar inför nästa läsår. Ska all gammal skit vara bortrensad? Ska det kännas ok att gå dit varje dag? Jag brukade älska mitt jobb, mina kollegor och mina elever. Nu kan man lugnt säga att smekmånaden är över. Jag förstår inte de senaste omändringarna, vad vitsen är med att ändra om till det sämre? Jag kan så klart ha fel, det kanske blir mycket bättre, men det tror jag inte.
Grejen är att jag inte kan tänka mig nåt alternativ. Det här är det bästa jobb jag nånsin haft. Men hur mycket sämre kan det bli innan man tröttnar helt? Och vad ska jag då göra? Leva helt på det alternativa? Nej, jag tror inte det. Jag behöver ha ett "vanligt" jobb också för att inte flumma bort helt.


Kommentarer
Postat av: M

Jag känner igen de där funderingarna...

2007-08-10 @ 20:57:19
URL: http://covermum.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0