Höstlovet slut

När jag jobbade på anstalten hävdade jag att jag inte alls saknade loven som man har på en vanlig skola. Och det stämmer faktiskt. Jag saknade dem inte även om det så klart skulle vara skönt med en vecka ledigt lite då och då. Nu när jag är tillbaka på en vanlig skola igen har jag återgått till "skolkänslan". Den där känslan som att man inte skulle orka en dag till om inte lovet hade kommit. Så klart hade man det.

Skolan jag är på nu gillar jag jättemycket. Det känns att jag har lagom att göra, jag känner att jag hinner med och kollegor och elever är bra.

Lovet gick i lugn takt. Jag gjorde inte så mycket i början av veckan. Slappade och hade det bra.

I lördags hade i alla fall döttrarna och jag bestämt att vi skulle till Malmö. De (eller den yngre av dem speciellt) ville till Emporia för att shoppa och så blev det. Vi traskade runt i sex timmar på lördagen. Och ska jag vara ärlig är shopping min absolut sämsta gren. Jag lyckades i alla fall få köpt mig en jacka, nåt jag har behövt i mer än ett år. Och jag gnällde nog inte så jättemycket, trots allt. 
 
Väl framme på hotellet blev det sängen direkt och sen lurades jag iväg till ett annat shoppingcentrum på söndagen innan vi åkte hemåt. Men två mysiga dagar hade vi i alla fall. 
 
 

Kommentarer
Postat av: mammakero

Shopping är inte heller min starka sida, men med rätt sällskap (döttrarna speciellt) och riktiga fikapauser med massor av gott (läs sött) och middagar med god mat och vin, så är jag med!

2017-11-10 @ 15:01:02
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0