Hemma igen

Så, det var en riktigt snabb vecka. Men skön. Det var soligt men blåste lite. Hotellet var kanon. Första gången vi bott på femstjärnigt. Lite jobbigt i början dock att inte få lov att vrida vår solstol eller fälla upp/ner parasollen på egen hand. Så fort vi reste oss för att göra det så kom det alltid någon springande och skulle hjälpa till. Jag tror inte det var för att det var yngsta dottern och jag, jag tror att det var så även för män.

Annars märktes det rätt tydligt att vi av kvinnligt kön fick göra ännu mindre än männen. Vi fick inte ens gå med handdukarna som hämtades vid poolen till vår solstol själva. Det hängde med nån kille som la på dem på stolen åt oss.

Sen var det ett evigt uppassande när vi låg vid poolen. Först kom vår "poolboy" och delade ut vattenflaskor till alla. Sen en omgång dricka till de som ville, allt från kaffe till starkare grejer. Sen kom han med fruktsallad. Sen fortsatte han med sina drickautflykter.

Dottern och jag var de enda svenska på hotellet den veckan så rätt snart kallade alla oss "Sweden". Ett "Hello Sweden" när man mötte nån personal var inte alls ovanligt. Speciellt vår poolkille pratade mycket med oss. Han hade även bestämt att vi skulle ha öl. Hela tiden. Vi fick inte ens beställa. När han ändå gick förbi så lämnade han två glas öl till oss. När dottern en gång försökte beställa cola istället blev hans reaktion: Why???". Sen nästan lite besviket "It's your choise". Nästa gång hon beställde öl såg han mycket nöjdare ut, sken upp och sa. "Good choise!". Och hon gillar inte ens öl speciellt. Men vi gillade läget och tog emot.

På flyget hem satt en man snett framför mig som var så packad att när han skulle gå på toa 45 min efter start (då drickavagnen precis rullat förbi och han hade hunnit svepa en öl och en jäger) så kunde han knappt ta sig fram. Han vinglade och ramlade in i massa passagerare på den korta vägen till toan. Det var så illa att en flygvärdinnan (som såg hans färd) sa till sina kollegor att han inte fick beställa mer. Men han försökte, det gjorde han. En gång när han försökte plinga på flygvärdinnorna tände han läslampan. Sen tog det väl några minuter innan han lyckats släcka den och plinga på rätt knapp. Men icke, sa Nicke. Han fick inget. Och minsann, när vi var framme på Landvetter flera timmar senare kunde han i alla fall ta sig ut för egen maskin.
Nu hemma igen och jag har jobbat två dagar. Måste säga att det är rätt kul. Även om jag lätt hade kunnat tänka mig några fler dagar därnere.
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag är inte heller något fan av öl men utomlands dricker jag öl, konstigt nog.
Fy för berusade människor och på flyget hem! Hua!
/P

2016-03-10 @ 21:52:48
URL: http://dogladyn.blogg.se
Postat av: Helga

Åh det låter som att ni haft en toppensemester. Vad skönt att få sån uppassning (även om man inte är van vid det). Tiodagarsresor borde finnas - det verkar lagom.

Bra att de slutade servera mannen ombord. Alkoholen tar ju snabbare på hög höjd och vem vill ha en aspackad passagerare på planet.

2016-03-11 @ 10:03:41
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Inte heller jag dricker öl, nä tacka vet jag vin! Överförfriskade personer är inte roligt att tillbringa tillsammans med på varken flyg eller tåg. Jag jobbade ett halvår på restaurangvagnarna och det dök upp flera som vi var tvungna att neka och ibland blev de arga för att man nekade dem.
Det känns så fint att du tänker extra på mej ibland. Idag har jag haft en jättejobbig dag, så det var så fint att se din hälsning! Kram!

2016-03-18 @ 18:09:01
URL: http://mammakero.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0