Bio

Jag var på bio ett tag före jul med barnen. En underbar jävla jul. Den var bättre än jag trott, dels för att jag tyckte att Robert Gustafsson spelade mycket bra utan att spela över som jag tycker att han gör ibland.

Visst var den förutsägbar men som en tids underhållning, absolut. Jag skrattade, grät och skämdes lite grand.

En scen däremot som jag tänkt på i efterhand är en scen som jag har hört andra tycka är en av de bästa i filmen och den som många gapskrattade åt i biosalongen är den värsta i mina ögon. När Robert (kommer inte ihåg vad han hette i filmen) sparkar Marie (samma här) så hon far framlänges rätt in i massa bråte och ramlar. Allvarligt talat, hur kan en sån sen vara rolig?
 
Alla gapskrattade, som sagt, utom yngsta dottern och jag som tittade på varandra och sa "Det var väl inte roligt!"
 
 
Vi har även sett En man som heter Ove. Mycket bättre. Kul och sorglig. De hade fixat det bra, tycker jag. Att göra en sån bra bok till en film.
 
Och Efterskalv, som fått så bra kritik... Hmmm... Njä, inget för mig. Kille som tagit död på sin flickvän kommer ur fängelset och åker tillbaka till byn han, och flickvännen, kom ifrån.
 
Och Joy. Jodå, bra men det kändes som om man redan sett den. Ung fattig ensamstående tjej får en bra idé. Blir blåst, kommer tillbaka, blir blåst igen, kommer tillbaka igen. Osv.
 
Nåja, men bio är ju alltid bio. Och på torsdag väntar The hateful eight.
 

Kommentarer
Postat av: Helga

Oj vad många filmer du sett. Jag har bara sett Ove, som jag älskade!

Jag brukar gå på bio på mina övernattningar ibland. det är mysigt!

Jag såg min lilla syster på streaming nyligen - den var bra också.

2016-01-21 @ 17:17:32
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Vad många filmer du sett! Jag ser numera filmerna först när de finns tillgängliga på min dator. En man som heter Ove verkar, efter den trailer som visades ofta runt jul och nyår, vara den film som tilltalar mej mest.

2016-01-23 @ 12:44:38
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mickis

jag tyckte oxå att en underbar jävla jul var riktigt rolig :-)

Men en man som hette Ove var hur bra som helst. Lassgård var grym i den rollen :-)
jag skrattade, log & fällde en tår :-)

Kram

2016-01-26 @ 21:39:38
URL: http://meramickis.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0