Det går framåt.

Det går framåt. Långsamt framåt men ändå framåt.

Tanken var att vi ska ta det lugnt med renovering av huset. Allt behövs egentligen renoveras/fixas till. Förutom att vi fuskade lite genom att köpa ny spis och torktumlare håller vi planen. Planen att ta ett rum i taget. Inte hatta lite här och där och aldrig bli klara, vilket har varit vår "plan" tidigare.

Vi startade i vardagsrummet och gästrummet, anledningen till att det blev två rum direkt är att de delar golv. Parkett som skulle slipas. Målaren har målat taket, tapeter och färg är beställt, parketten slipades igår och lackas idag. Så nu saknas ny dörr och lite kontakter, sen är de två rummen snart klara (när målaren kommit och fixat väggarna).

Lysande! Jag tror att tålamod ändå kanske är en egenskap som jag kan lära mig.

Kommentarer
Postat av: Helga

Det låter som en bra plan. Vad roligt att fixa allt som ni vill ha det.

Vi har ett projekt på G i höst också. Det ska bli en toa, handfat och dusch på landet.

2015-09-17 @ 09:16:40
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Skulle nog behöva öva mej med tålamod jag med! Vill helst att stora saker ska vara klar igår...

2015-09-19 @ 17:00:57
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: Sussi

Jag och min sambo har hållit på och renoverat i 12 år och vi är inte klara än! Jag tvivlar på att vi ens kommer bli klara. För när vi avslutar det sista är det dags att börja om igen ;)


2015-10-17 @ 22:06:04
URL: http://nouw.com/enkelthemma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0