Elever, elever, elever

Dom är ju för goa ändå. 
 
Jag berättade för mina elever att jag ska sluta på skolan och mottog väldigt olika tankar och funderingar. 
 
1. En av eleverna, en tjej på kanske 1.55, vikt absolut max 45 kg blev jätteupprörd över att jag skulle jobba på anstalten. Hon sa att hon var rädd att nåt skulle hända mig. Så hon tänkte komma med som bodyguard. (Själv är jag ju 1,75 m).
 
2. Två av mina grabbar sa att de skulle se till att de kom in på några månader bara för att se hur jag skulle reagera. Det efter att jag sagt att jag INTE ville se nån av dem på mitt nya jobb. 
 
3. Har fått några underbara kommentarer och mejl från gamla elever sen jag berättade. Guld värt! Blev lipfärdig och jo, okej då, jag fällde även en tår. 

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina reaktioner det värma eller hur och jag tänker du gjorde mycket rätt på skolan.

/Ernst

2015-04-17 @ 15:04:26
Postat av: mammakero

Glad (någonstans) över att det betydde något för dej att läsa, då det gäller en så stor sak som att byta jobb. Tack ska DU ha! För att du vågar och för att du gör något! Jag beundrar dej, för du är så stark och vågar en sån stor förändring!
Du är en goooooding!

2015-04-17 @ 23:33:27
URL: http://mammakero.blogg.se
Postat av: mickis

En liten men naggande God bodyguard ;-)
I min storlek, dock ej riktigt min viktklass ;-)

Hoppas du kommer trivas utmärkt på nya jobbet :-)
Kram ❤

2015-04-19 @ 09:48:17
URL: http://meramickis.blogspot.se
Postat av: Helga

Men vad gulligt att den lilla tjejen ville skydda dig och vad kul med alla reaktioner. Det är ju en stor förändring. Du är så värd nåt nytt och skulle du inte trivas finns det väl skolor kvar!?

Kram!

2015-04-21 @ 08:55:42
URL: http://www.helga1.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0