Krav

Funderar lite på det där med att ha krav på sig själv. Det är väl jättebra men till varje pris?

Jag skickade ju in nästsista uppgiften till universitetet förra veckan. Det var en tredelad uppgift och jag var rätt nöjd med del ett och två men inte alls nöjd med del tre som jag tyckte inte svarade på vad uppgiften gick ut på och hade rätt dåliga litterturhänvisningar. Det visade sig att jag fick Väl godkänt på de tre delarna ihop.

Jag hade hoppats på ett G, att del ett och två skulle väga upp den dåliga del tre. Och nu fick jag vg... Kan inte undra om det betyder att jag har för höga krav på mig själv eller om det beror på att läraren inte läste så noga. För faktum är, att del två (som jag var nöjd med) hade en del tolkningsfel. Så jag skulle tro att det var del ett och tre som räddade mig.

Så trots att jag talar om för eleverna att dom inte får har för stora krav på sig själva, så lever jag inte som jag lär. Men "shit the same", nu har jag en delkurs kvar och sen ska jag inte läsa nåt mer. Nånsin. Eller i alla fall inte på länge. För även om det är otroligt intressant och lärorikt tar det en hel del energi.


Kommentarer
Postat av: helga

Grattis! Vad du är duktig!



Krav stller man ju på sig själv ndå hur man än försöker låta bli... Kul att du fick VG :)



Tårta när man försover sig är inget krav, men han blev så retad så han ville väl gottgöra. Det är völdigt sällan nån försover sig på mitt jobb. De flesta har flera alarm ställda!

2011-03-26 @ 09:45:14
URL: http://helga1.bloggplatsen.se
Postat av: mammakero

Vet du jag tror dina höga krav på dej själv hänger ihop med din kreativitet! För alla kreativa människor jag känner kräver väldigt mycket av sej själva alltid...

Visst, det är lätt att säja till sina barn (elever) att shit the same, att själv stanna upp och undra över sina krav är jättesvårt. Jag är likadan.

2011-03-26 @ 14:59:03
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: mickis

Grattis! vad kul att det gick så bra :-)



Hoppas du har en fin söndag... Här snöar det, ja du läste rätt snöar.. fast det gått och blivit sommartid...



Ha en skön söndag...

Kram



2011-03-27 @ 16:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0