Denna dag...

Vaknade mitt i natten av att det fullkomligt ösregnade ute. Det var nästan öronbedövande. Jag låg och lyssnade på regnet ett tag och då startade ju min hjärna... Att jag aldrig kan sluta grunna och fundera nattetid.

När jag väl somnat om vaknade vi, maken och jag, av ett hiskeligt ljud. Kattbråk. Men det lät inte som vanligt. Vi sprang ut båda två och misstänkte att en grävling var inblandad. Jag blev jättenervös att Hans-Olof var illa ute men den lille fegisen hade sprungit och gömt sig. Smart drag, där. Det visade sig att det var två andra katter som bråkade. Dels Roland, katten som har bestämt sig för att flytta in till oss och dels en vit katt som jag inte vet var han hör hemma. Dom hade sitt slagsmål UNDER huset och där är lögn i helvete att komma in. Maken gick runt huset och bankade på grunden med en spade för att skrämma ut dom. Det funkade sådär. Barnen vaknade inte, konstigt nog. Till slut stack båda katterna iväg och vi kunde återvända till sängen med Hans-Olof mellan oss.

Dagen sen var rätt lugnt, orkade inte göra så mycket. Var hundvakt en sväng så jag satt på deras trappa och slöade. Försökte sedan åka till Ikea och köpa en tältsäng men det var vi inte ensamma om. Att vilja ha tältsäng alltså. Dom var slut. Och kuddarna var också slut. Vi kunde inte låta bli att undra varför vi åkt dit överhuvudtaget.

I morgon väntar Danmark.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Låter som ett sommarbesök på IKEA! Då brukar även jag undra varför jag åkt dit, för det spelar ingen roll VAD man ska köpa, det är slut i alla fall! Vi har försökt handla hyllsekvenser, hittat allt utom det viktigaste delarna, som varit slut...

2009-07-10 @ 06:15:48
URL: http://mammakero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0