Semestern slut

Så var det alldeles strax dags att återvända till grottekvarnen. Men men, jag gillar ju mitt jobb så det känns inte SÅ tungt.

Vad har jag nu gjort respektive inte gjort:

Min konsertsommar har varit bedrövligt tunn. Såg DiLeva i Borås men saknar Winnerbäck, Hellström och Lundell. Att jag fick se Winnerbäck på gatan i Stockholm blev en liten liten tröst.

Jobbstress, ingen alls. Sen jag fick reda på att jag kom in på skolan har jag inte tänkt så mycket på jobbet överhuvudtaget. Ett friskhetstecken, skulle jag tro.

Jobb nr två: En hel del mer. Att få lokal och göra klart den var tuffare än jag trott. Men nu är det klart!

Resor, inga större händelser. Men eftersom jag inte känner det nödvändigt att lämna Sverige sommartid spelar det ingen roll alls. Fick några dagar i Enköping, några i Stockholm och en sväng runt Vänern.

Sol och bad: Yeah, right...

Umgänge med folk: Mindre än planerat. Som vanligt. Är oerhört tacksam för den otroligt mysiga kräftkvällen i fredags. Och tack gode gud för FB.

Konst: Japp. Olja hos M. Mycket prat, en del vin och kanske inte så mycket målat men kul var det. Akvarellkursen väckte ett intresse. Får hoppas att det blir fler tillfällen.

Umgänge med familjen, lite olika. Barnen har jag knappt sett. Dom kommer och åker i omgångar. Det innebär att det blir en del tid över för maken och mig nu. Riktigt kul. Han är inte så dum, han.

Har säkert hänt lite mer, får hoppas det. Men nu är det dags igen. Till jobbet.

Kommentarer
Postat av: mammakero

Kul summering av semestern din! Får jag låna idén? En sväng runt Vänern? Kanske var du där jag bor eller har sommarstugan...? Var du något i gamla Skaraborgs län?

2009-08-11 @ 09:15:37
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helga

Kul idé med din sommarsummering!! Hoppas allt fungerar bra på jobbet nudå.



Maken kom hem rätt sur igår efter första skoldagen. Schemat verkade helt uppåt väggarna, men så erinrade han sig att han förra året inte fick något schema alls.

2009-08-11 @ 09:24:08
URL: http://www.helga1.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0