Trubadurer och pubkväll

Det var den sista pubkvällen före sommaruppehållet igår. Det var grillning och rätt mycket folk. Kul!

Men hur kommer det sig att folk med gitarr tar över allt hela tiden? Igår var det en man och drog fram sin gitarr MED förstärkare. Det är väl i och för sig jättetrevligt men det blir svårt att höra vad folk säger och jag pratar hellre med folket än lyssnar när han sjunger låtar som inte många kunde.

Jag undrar om han hörde mig när jag stod och grillade åt äldsta dottern och skriker till henne precis när gitarren tystnat:  "Är dom klara nu?". Jag menade ju det som låg på grillen, inte han och frun.

Kommentarer
Postat av: Rospiggen

Men så jobbigt!! Sånt där gillar jag inte. Har någon med sig gitarr kan den väl klinka lite som mysigt bakgrund och inte ta över helt och hållet?

2008-05-31 @ 21:19:23
URL: http://www.metrobloggen.se/piggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0